藤川奈苗
Nanae Fujikawa
レセプションパーティ
アーティストが在廊しトークを行います。入場無料
会場
Reception
The artist will be present and talk at the gallery. Free admission.
Venue
この度昨年に続いて藤川奈苗の新作を紹介いたします。
立体的なモチーフでいながらにして、全く具体的なものではなく、何かリアルな形を描いているようでいて何ものでもない、
否定の否定は肯定、そんなメビウスの輪の中に引きこまれ、まるで微細なビーズをつなぎ合わせていくような無限の時間の中に放り込まれる...
藤川のB's motion(ブラウン運動)の世界にようこそ。
円錐形のような何ものでもない形をモチーフに描きだしてから、数年が経つ。
その輪郭や存在感がが半分消えたり強くなったりして、地(背景)と図(モチーフ)がせめぎあう画面から、最近はそれらが混ざり合い、融合するような画面へと変化してきた。
私は大きな古墳の近くに住んでいる。日々、太古から連綿と続く風景を見ていると、そこから様々なインスピレーションを受ける。日常の時間軸から解放され、視界が広がる。
過去、現在、未来は途切れた点としてあるのではなく、現在が過去と未来をつなぎ、内包しているという。
異質で多種多様なものが、一つの空間で混ざり合うビー玉のような時間を私たちは生きている。
This year, we are pleased to present a new work by Nanae Fujikawa, following last year's exhibition.
While featuring three-dimensional motifs, the work is not concrete, yet it seems to depict something real while being nothing at all.
It draws the viewer into a Möbius strip where negation of negation is affirmation, immersing them in an infinite time where minute beads are endlessly connected. Welcome to Fujikawa's world of B's motion (Brownian motion).
It has been several years since I began drawing motifs based on shapes that resemble nothing more than cones.
The contours and presence of these shapes have fluctuated, sometimes fading and sometimes intensifying, creating a dynamic interplay between the background and the motifs. Recently, however, these elements have begun to blend and fuse together, transforming the composition.
I live near a large ancient tomb. Every day, I witness the landscape that has continued uninterrupted since ancient times, and from it, I draw various inspirations. I am liberated from the daily timeline, and my field of vision expands.
The past, present, and future are not disconnected points, but rather, the present connects and encompasses the past and future.
We live in a time like a marbles game, where diverse and heterogeneous elements blend together in a single space.